TREND MASA KINI- COUPLE

Author: Muawiyah ibnu hayat / Labels:

Banyak perkara yang aku nak cakap berkenaan dengan trend zaman sekarang ni. Dan apa yang paling menyakitkan hati ialah apabila gejal-gejala sosial yang semakin meningkat, monyet-monyet yang terlepas (kapel-kapel) berkepit ke sana sini, orang-orang yang tidak punya kain yang cukup untuk menutup seluruh badannya, penyembor-penyembor asap dan lain-lain.

Bab yang paling penulis(aku) benci ialah tentang kapel atau dalam bahsa inggerisnya "couple". Semua kita sedia maklum tentang maksud perkataan di atas dan tidak perlu bagi saya menerangkannya dengan panjang lebar. Bercakap tentang masalah ini, Ramai anak muda Islam sekarang seolah-olah merasakan pentingnya mencari pasangan hidup tanpa melalui perkahwinan.(Cara orang kafir).
Apabila berbicara tentang kapel, ada antara kita yang menyokong perkara ini, setuju die dengan die, die seswai ngan die, die patut dgan die dan lain-lain perbualan yang menyokong perkara yang sangat DIMURKAI ALLAH SWT. Sepatutnya, sebagai seorang Islam, kita patut membenci perkara itu. Beritahu kawan-kawan kita bahawa ALLAH tak menyukai perkara tersebut dan jangan ada sedikitpun dalam hati kita sokongan dan persetujuan terhadap perkara maksiat itu.

Dan pada yang sudah ada atau bercita-cita untuk perkara itu, anda perlu tahu dan faham tentang larangan ALLAH SWT supaya tidak menghampiri zina. Kapel tu dah boleh dikatakan zina, zina mata,telinga, hati dan lain-lain.Alangkah banyaknya dosa orang yang berkapel ni.

Jadi, kepada kawan-kawan saya terutamanya, tolonglah jangan sakitkan mata-mata masyarakat.Korang tu dah lah kawan aku, aku kene tegor korang kalo korang buat salah. Kalo aku tak tegor nanti aku pon akan jadi macam korang . Jadi kaloau kamu semua tak hendak untuk berubah, aku tak akan menjadi bestfriend kamu semua lagi.(Rujuk hadis - aku tak ingat). Jangan kasi alasan ape yang korang buat tu betol. Bende tu dah terang-terang salah.

Terima dengan berlapang dada,

Wassalam
Wasssalam